Administrera SMART licenser i SMART Admin portal

Skapa konto, ladda hem och aktivera SMART mjukvara, hur gör man?

Till dig som är lärare/användare
-
hur du får tillgång till mjukvaran

Kontakta IT-administratören på skolan eller i organisationen och be denne lägga in din arbetsmejl i SMART Admin Portal (se mer info nedan). När din mejladress är aktiverad i portalen kan du logga in på ditt Lumio-konto på vilken enhet som helst som samt ladda hem SMART Notebook på alla datorer du använder, både hemma och på skolan/arbetsplatsen, och sedan logga in för att nå ditt konto.

Kom igång med Lumio och SMART Notebook
Skapa konto på Lumio
Ladda hem SMART Notebook

Till dig som är administratör
- hur du administrerar licenser i SMART Admin Portal

Se filmerna nedan hur du hämtar och administrerar licenserna i SMART Admin Portal, hur du lägger till administratörer till portalen och hur du auto-synkroniserar lärarnas konton till Microsoft eller Google.

Ladda hem skriftliga instruktioner:

 


Användarhandbok SMART Admin PortalÖppnas i nytt fönster.
Snabbguide SMART serviceregionÖppnas i nytt fönster.

1: Varför SMART Admin Portal?

2: Skapa personliga SMART konton åt lärarna

3. Introduktion till SMART Admin Portal

4. Hämta och aktivera licensen i SMART Admin Portal

5. Auto-synkronisera konton med Google

6. Auto-synkronisera konton med Microsoft

7. Auto-synkronisera konton med ClassLink and OneRoster

8. Avsluta auto-synkronisering

9. Om admininstratörsroller i SMART Admin Portal

10. Administrera administratörer i SMART Admin Portal